Jessica har tävlat med Järngrima

Jessica var med på en tävling nere på Dille gård. Hon vann lätt 4-gång och kom 3-a i lätt tölt.

Jarngrima är bara 5 år och är efter Bassi från Kambo



De fick 6,0 för trav 6,0 galopp, 4,5 för tölt och 4,5 för skritt. I skritten skriker hon lite och taktar omkring.

I lätta tölten fick hon 5,0 och 5,5 inte illa för en 5-årig häst. Vad slutpoängen blev vet jag inte just nu. Varje gång jag är på nätet måste jag skynda mig för helt plötsligt slutar allt att funka igen. Det är något fel på telefonledningen in i huset och vi har bredbandstelefoni här.

Här hemma är Vera ännu i sjukhage pga av en sparkskada. Benet ser ganska ok ut och hon har ingen feber men däremot en snorig näsa som rinner och kleggar ihop. Tjockt gult snor från ena näsborren och lite från ena ögat. Troligen en bihåleinflammation men prover är tagna och skickade ner på analys ifall det skulle vara något smittsamt nu när tävlingssäsongen är igång och folk ska fara iväg till olika ställen för att träna och tävla.
Provsvaret får vi på torsdag el fredag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja