Kvinnligt och Okvinnligt ? det är frågan







Min 8 årige pojke sa i morse.

-Mamma jag tycker du är så okvinnlig

Vad tänkte du på då undrade jag. Svaret jag fick var att det var okvinnligt att titta på Mythbusters (ett tv-program som går på discovery ibland)

I Mythbusters spränger man saker och det är manligt.!


Jaha vad är det mer som är okvinnligt tycker du

- Ja att köra en cadillac med eldsflammor är okvinnligt

Kvinnligt är att köra en rosa cadillac eller en folkvagnsbuss med blommor på.


Min äldste son hade samma funderingar kommer jag nu ihåg han tyckte att jag var som en kvinnlig skogshuggare.



Vad är manligt och vad är kvinnligt ? gränserna var nog tydligare förr i tiden men tydligen har tom barn vissa bilder av vad som är manligt och vad som är kvinnligt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja