Kylslagen morgon och Praktikanterna gör nytta

På morgonen hade vi  -30 grader här i byn. Mina 4 praktikanter var förvånade för inne i Gällivare var det bara -12. Men graderna steg och det blev snabbt varmare under dagen.

Idag börjar ridskolorna och jag funderade länge där på morgonen när det var så kallt om vi skulle behöva ställa in dem idag.  Men just nu klockan 15,00 är det bara -9 så det blir av att börja med ridskolan denna dag.



Vi har fortsatt med arbetet med flera av hästarna idag.  Arne = Arngrim Bersärk har vi påbörjat med longeringsarbete. Nu ska han lära sig att gå fram och stanna och hålla sig på voltspåret.















Diva har haft ryttare på ryggen. Nu är det 3dje gången och Linnea Holmgren fick äran att prova. Imorgon blir det att prova nere på ridbanan. Hitills är hon väldigt lydig och lyhörd.







Jóra från Råken har vilat i några veckor. Nu ska hon ridas igen och säljas. Hennes pappa är Solfari från Oviksfjällen.


Mina praktikanter som jag har denna vecka heter
Ebba Olofsson, Linnea Holmgren, Evelina Svanhem och Olivia Lampinen. De går alla i 8:an på Hedskolan.

Idag har vi tränat med olika hästar, plockat ner hindermaterialet, städat i sadelkammaren och lite andra stallgöromål.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja