Lucia till häst

Ett gäng tjejjer har tränat och planerat Galgbackens Lucia show. Vi bjöd på glögg, varm choklad och pepparkakor i kuren och här kommer bilder från dagens Lucia ritt.




Åskådarna börjar samlas


Linnea och Tyr var tomte och tomtehäst
Årets Lucia var Ebba Olofsson
med hästen Idi
Sofie red med sin häst Bassi


Wilma var Tärna och red med Phytur
Kristin var gängets ljudtekniker och stod för musiken
Under Lucia ridningen hade flickorna dispens att rida utan hjälm. pga att Lucians
krona inte fick plats under hjälmen. Men naturligtvis så använder vi och alla andra
hjälm här på Galgbacken.


Ronette böt häst i sista stund och tog Vinur

 Linnea/Tyr  Emma/Leikur  Sofie/Bassi    Ebba/Idi        Vilma/Phytur  Ronette/Vinur   Johanna/Náma




Emma och Leikur
Vem som blev besökare 1444444 ? Det gick fortare än jag trodde och nu på em när jag går in och bloggar ser jag att någon haft nr redan. Hitills har jag inte fått något mail av någon men i går eller idag bör någon ha haft rätt nr. Vi får se om personen ger sig till känna

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja