Halloween tankar från Galgbacken

Nu är det Halloween eller alla helgona helgen som det heter egentligen här i Sverige. Det är ett rätt nytt påfund det här med att klä ut sig till monster och spöken och gå runt i husen, här i Sverige iallafall. Det existerade bara  i TV och filmer från Amerika och England när jag var ung.



Men iallfall så har jag en dröm om att man skulle kunna kärna ur en pumpa och göra en Halloween skalle som man trär över sitt eget huvud. (Pumpan måste vara rätt stor tror jag) och så är man några stycken i svarta kåpor och stora pumpa skallar över ridhjälmarna och så rider man omkring och skrämmer folk och barn i byar och städer.



Fast än så länge har jag inte gjort slag i saken utan tanken får gro ett tag till i min fanatsi tror jag.

Här på Galgbacken har vi ridkurs hela helgen för Carro Wintzell. Jag är fortfarande inte ok i min rygg men bättre och bättre för varje dag. Jag hoppas verkligen jag vågar mig upp i sadeln under helgen.


Den här veckan och förra har jag inte kunnat rida alls. Idag så kommer Ebba hit och hjälper mig. Vi ska försöka göra en film med Jora från Råken i huvudrollen. DEn ska läggas  ut på Youtube så fort vi lyckas få den klar. Problemet kan vara vårt sega internet uppkoppling men vi får jobba på det.

Ha en kul rolig och avlsappnad Halloween helg där ute alla glada människor så ser vi om vi lever nästa vecka


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja