Jarnsaxa tävlar hos stormur

Jarnsaxa från Galgbacken har tävlats nere på Stormurmästerskapen i Stockholmstrakten. Isa Gustafsson tävlar med henne och ekipaget fick 5,63 i V2. Av en domare fick hon 5,5 för tölt och ökad tölt, 6,0 för skritt och galopp och 6,5 för traven = 5,90. Det lovar gott för framtiden och vårens tävlingar.


Här rids JS av Johanna Elgholm













Annika/Lysingur och jag med Skrida har varit i Boden hos Katarina LIndgren och gått kurs för Maria Berg. Regnet har ömsöm strilat och vräkt ner, men just när vi red klarade vi oss bra från regnandet.
Kul att träffa Maria igen och få lite inspiration. Jag har fått jobba med min sneda höft och parera för att inte falla över till vänster.


Nordiska Mästerskapen 2012. Foto: Eva Spegel
Maria Berg till höger (bilden knyckt från slätterne gårds hemsida)
Skrida  och Isa



Här går Annika och Lysingur kurs för Carro Wintzell som
kommer tillbaka i november
Ingela Steen min kiropraktiker och Lena Sjötoft min sjukgymnast har mycket att göra för att räta ut min sneda kropp. Mårten måste också sträcka på min höft(lårmuskel) genom att med milt våld trycka ner höften när jag ligger på ett bord med benen utanför. Låter det konstigt ?? men jag kan inte förklara det bättre just nu.  Vi får se hur det ser ut om några månader igen.

Nere på Dille gård har Jessica Lundberg tagit med sig Járngrima från Galgbacken. Hon har henne där som ett träningsprojektarbete. Hitills går allt som på räls Järngrima är duktig och vill gärna tölta just nu.

Hagarna är katastrof leriga och vi har satt ut stenmaterial vid ingångarna i flera men eftersom det är så löst kommer man inte in ordentligt med en traktor ännu. Vi måste vänta till det fryser mer i marken. Hoppas att det blir lite kallare nu så marken blir hårdare.


Jarngrima har en lustig skäckteckning och bra gångarter.
Planen är att hon under våren ska tävlas av Jessica Lundberg
om allt går bra. Sedan är tanken att det ska bli Ronettes tävlingshäst

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja