Ny gammal gäst hos Galgbacken

Regnet har vräkt ner hela natten och det är lera överallt.  I natt har även första snön visat sig i Gällivare och vårt fjäll Dundret har pudrats vitt.

I en av hagarna hittade Evelina en grimma inte  en sliten grimma men väl en lerig




Vi väntar fortfarande på mer material som ska köras ut till vägar och hagar. Vissa sträckor är utfyllda men det behövs mer. På vissa ställen i hagarna som vid grindar och broar är det extra upptrampat nu.

Idag tappade jag bort mina båda gummistövlar. De försvann ner i leran när, jag försiktigt försökte balansera på några grästuvor och Saga drog ner mig rakt ner i en dygrop.

Här står jag utan skor ! de är kvar någonstans i leran...


En riktigt riktigt fin toppen dag kan man säga... Farbror veterinären har varit här och vaccinerat ett gäng hästar samt tagit lite hårprover och annat som ska skickas in till Svenska Islandshästföreningen, när man ska ha fölen registrerade.

Wilma Oscarsson kommer att ha sin  häst Thytur här på Galgbacken, eftersom deras andra häst Frosti reser med Evelina (stora systern) till Dille gårds islandshästgymnasium. Thytur kommer att stå med Bassi i en nygjord hage på vår grannes mark.

Vi hälsar Wilma välkommen till Galgbacken gänget.
Wilma Malin Oscarsson
Bilden är tagen frånWilmas facebook.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja