Jessica Johansson fyller 14 år !

Idag har vi firat på Galgbacken. Jessica fyller år. Jessica bjöd på fika och fixade också en tårta med hallon, maränger och grädde. Mums i ett litet nafs hade vi slurpat i oss en hel tårta. Uppmärkning av sadel/träns platser i sadelkammaren, vatten fyllning, matning av hästar och fortsatt rakning av flera hästar stod på tapeten idag.



Jessica 14 år idag



Kolskeggur som varit skadad i ett bakben och haft boxvila i flera veckor fick komma ut idag. Han får gå i en liten sjukhage tillsvidare. För att inte vara helt ensam har han Elmer som kompis med sig i hagen.

Jag har haft problem med min sitsen när jag rider. Mitt högra ben har blivit liksom stelt och dragit sig framåt. Vilket har resulterat i att Tjalves lilla häst Odda som jag rider mest på just nu bara fattar höger galopp hela tiden. Jag har inte fattat vad problemet är förrän en Lena Sjötoft (sjukgymnast) tittade på oss och såg direkt min stela sida. Efter lite diverse sträckningar och böjningar med mer och mindre våld så blev mitt ben rakare (eller rättare sagt min höft kom i rätt läge)

 Idag när jag då provade rida igen på Odda så gick det lite bättre. Jag sitter rakare med bägge benen rakt ner. Istället för att sitta med höger benet sträckt framåt i tölten o traven. Låter kanske konstigt men på något sätt hör det ihop med min dåliga/svaga ländrygg. Den är bättre och sämre ibland.

Sofie gillar att rida Bassis äldsta avkomma Heimdal


En tårta fixades till under dagen. Tyvärr hann vi inte få en bild på
den färdiga tårtan för den försvann ganska snabbt i några hungriga magar

Jessica red idag med Saga som hon blev stormförtjust i

Rulle och Maja klyver ved i stora lass






Till helgen åker flera Gällivarebor ner till Skellefteå och tävlar. En resa på ca 40 mil enkel väg. Avstånden är långa här uppe och vi har inte speciellt många tävlingar att vara med på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja