Finaldagen hos Vindur

Sofie Kangas red upp sig från en sista plats i B-finalen till första platsen med poäng 4,92 tror jag det var. Hon fick rida A-final i V5 och placerade sig som 2.a med poäng 5,04. Hon fick 5,5 och 6,0 för skritt, trav och galopp. Tölten är ännu ganska svag och där fick hon 3,5.
Jessica och Annika i V2 final

Wilma Oscarsson med Draumsyn red också upp sig och fick 4,77 har jag för mig hon fick flera 5,0. Hon blev 2a i B-finalen V5.

Annika Forsmo med Lysingur vann både T3 och V2 med poängen T3 5,78 och V2 5,52. Lysingur rollade lite i ökade tölten men hon fick ändå så bra poäng.

Evelina Oscarsson fick strax över 5,0 i V2 och blev 4a med hästen Phytur

Jessica Johansson fick också strax över 5,0 har jag för mig och blev placerad som 5a i V2







Allt är lite förvirrat nu vi har varit i solen hela dagen och jag som inte tål sol har fått en fin gul stor solhatt av Vivianne Ågren. Tackar Tackar säger jag.

Min tävlingsdag kändes bra i T3 men det tyckte nog inte domarna. Jag blev sist i B-finalen, fast jag tyckte själv att det kändes så bra. ?? domarna var väldigt ojämna med sina bedömingar på flera av ekipagen. Det var nog bara Lysingur som fick jämna resultat hela tiden. Han fick mellan 5,5-6,0 i alla gångarter. Mina poäng låg idag på allt från 4.5  - 5,5 idag och igår från 4,0-6,0 för samma gångart av olika domare. I V2 fick jag igår fel galopp och det räckte för att jag ska vara växlad denna tävlingshelg. Jag får ta nya tag nästa vecka i Boden. Shit happens !



Lägg till bildtext



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja