Kan man lita på SJ ?

Första kursdagen är över. Flera timmar försenade kom instuktörerna fram. De hade åkt tåg och fått vänta på något ställe, för att ett annat tåg spårat ur för flera dagar sedan.  Nåja de kom fram hit helskinnade iallfall och vi fick vår kurs.

Kursen körs i islandshästföreningen Bifrosts regi
och vi håller till på Ridklubben Dundret

tågurspårning



Jag red med Idi och får passa på att träna min sneda sida. Jag har problem med min vänstra höft och hela min korsrygg samt ena axeln är nästan ur led. Ja nu låter jag gnällig, men det är väl sånt här som kommer med åren. Tänk att jobba till man är 75 och redan nu är man alldeles sned.

Ute blev det ett förskräckligt oväder mitt på dagen. Snön yrde och det blåste kraftigt. Nu har vi bara någon minusgrad och det blåser ännu. Trist att köra hästtransport i det här vädret.

Jag hade planer på att byta häst under morgondagen och ta Týr eller Odda. Men nu har jag bestämt att jag rider med Ídi även imorgon. Enklare att ha samma häst och det brukar få vara jag som rider dressyrjobbet med honom och Mårten uteritterna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja