Ryggskott !


Idag har jag drabbats av ryggskott. Tur iallfall att jag var inomhus och att alla hästarna hade hunnit få mat. Plötsligt fick jag en enorm smärta i ländryggen och kunde knappt ta mig fram. Än värre var att jag fick försöka få tag på en telefon och ringa efter hjälp.

När jag lagt mig på sängen och låg där ett tag så kände jag att jag behövde gå på toaletten. Men upp kom jag inte. Efter en stunds telefonerande kom jag fram till en bekant sjukgymnast som var snäll nog att dyka upp här på sin lunch och med hennes hjälp kom jag upp ur sängen.

Nu är bara problemet hur jag ska komma upp nästa gång. Det går bra att stå rak och gå sakta framåt. Men att sitta eller komma upp ur liggande ställning är en enorm process i smärta.



Men ändå kan man inte mitt i allt elände låta bli att skratta. Här ligger jag likt Franz Kafkas skalbagge. På mage och kan inte ta mig upp. Kravlande och viftande med mina armar och ben.

Tanken på den enklaste saken som att sätta på sig ett par sockar känns otroligt långt borta. Idag har vi fått ställa in ridskolorna pga av detta också. Fast hur som hels så spöregnar det också med stark sidvind. Inget vidare ridväder alls.

Nu får jag bara hålla


så att jag snabbt blir ok igen och kan leva normalt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja