Midurs uttagningsdag

Några Gällivarebor har åkt ner och tävlat i Boden.

Emma Sannelind ligger 2.a eller 3.a i lätta tölten. I fyrgången har jag ingen aning faktiskt i skrivandets stund

Mirja Poggats red tölten men tyckte inte hästen kändes ok och strök sig från lätt fyrgång.

Mia Larsson red både lätt 4-gång och lätt tölt. Tyvärr hann jag inte se annat än tölten som såg ok ut.

Cia Olausson red lätt tölt och placerade sig bra har jag för mig. I 4-gången fick hon inte trav. Det är typiskt att sånt kan hända med den säkraste travaren också.

Jessica Lundberg vann T8= lätt tölt 5,27 och hon ligger tvåa i fipo fyrgången V2 med poängen 5,30

Jag red med Odda och det gick inte så bra i tölten eftersom hon inte tog den ökade tölten utan rollade hela tiden.

På uppvärmningen inför 4-gången gick hon i ökad tölt som vanligt men sen i 4-gångsfinalen fick jag inte till det med ökade tölten igen... men jag ligger ändå 3.a med poäng kring 4,58 har jag för mig. Det var bra eftersom en gångart i princip var borta.

Här kommer några biler från dagen

Jag och Odda och så syns Nattrún från Kambo det stora vackra svarta stoet efter vårt sto Terna från Kambo.











Här har vi Jessica och Odinn i diverse sammanhang under dagen






Här har vi Johannes Emanuelsson, Mia Larsson och Mirja Poggats




































Här är Nattrun från Kambo igen med sin ägare Marielle, Sylvia Huuva med en unghäst efter Berserkur och sin hingst Demantur


Dagens absolut BÄSTA BEDRIFT gjorde Tjalve. Han sprang runt hela travbanan som är 2.1 km lång, och detta gjorde han TVÅ gånger på tid. Dessutom hoppade han över vissa små vita pinnar som var liksom små hinder. Han blir nog en bra friidrottare i framtiden





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja