Hösttur på häst till älv och berg


Under helgen har Mårten och Annika Forsmo varit på tur med hästarna både lördag och söndag. På lördag tog de bergsturen med flickorna, Emma, Amelia och Emilia. På söndagen tog de viss del av stora älvturen som de red i motsatt riktning för vad vi brukar i normala fall. Med på turen Magnus och en annan Emma.





Jag fick stanna hemma eftersom min rygg fortfarande har knivstickskänsla i vissa rörelser




Även Kerstin och Andreas var på tur med ett annat gäng från Tyskland.

Att vara på tur gjorde ingen sur. Förutom jag som vackert fick vara hemma i min bur.





För övrigt har vi klarat nästan hela helgen utan regn. Några små droppar kom under lördagen.

Mårten red en av sina favoriter Sture som han nu berömmer så mycket. Sture var som en dröm säger han här brevid mig. (Hur ska han hitta Stures like )




Imorgon här det en ny fräsch måndag och en ny vecka ! Vi får se vad den har i beredskap åt oss.


Förresten hämtade vi hem 3 ston från Puoltikasvaara idag. Det är Diva, Járnvilja och Hel som nu tillsvidare fortfarande kommer att gå på bete i en annan hage här nära.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja