Höst jippo

Vår islandshästförening Bifrost har ett höstjippo i morgon söndag. Härifrån gården startar några ekipage.

Det är




Malin Ågren med Ida från Slätterne som för första gången ska prova på att tävla femgång, dvs tölt,trav,skritt, galopp och pass.






Jessica Lundberg som ska tävla med vår häst Bassi från Kambo. Han ska vara med i V5 dvs lätt fyrgång. Jessica har inte ridit Bassi mer än någon gång så vi får se hur det går. Jessicas egen häst Odinn ska vila inför nästa tävling i Boden. Ekipaget ska även tävla i travgrenen.







Sofie Kangas rider på Draumsyn från Riibygård, vår ridskolehäst som hon passat på att rida med några gånger innan tävlingen. De ska tävla i T8 lätt tölt och lätt fyrgång.






Ronja Näckstam sadlar hästen Vinur från Djurgården. Han kan gå i en klockren tölt och har en enormt bra trav (om han vill) men ibland blir det bara kaos. Men för det mesta när Ronja rider så går det bra och vi hoppas att det går så imorgon också. Han kan vara lite tekniskt svår denna häst

Jag själv ska inte tävla utan vila mig och min rygg inför nästa helg istället. Jag ska dela på Speaker jobbet med Sussie Östman.

Tävlingarna startar 8.45 för de som är intresserade och pågår några timmar. Platsen är ridklubben Dundret Gällivare

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja