Rapport från uttagningsdagen


Regn och regn och åter regn... Sedan full storm.... Inte de bästa förutsättningarna för hästarna. Men det var ju samma för alla deltagare. Ovalbanan var bra och hård men framridningsbanan var tung och grötig.









Jessica och Odinn blev 1.a i fyrgången med poäng 5,27 och i T8 lätt tölt ligger hon på tredje plats just med poäng strax under 5,0.












Bending har svåra pms besvär eftersom hon brunstar nu och satte sig på tvären. Vi strök henne ur 4gången eftersom skritten var helt obefintlig och i tölten började hon helt plötsligt att rygga och sedan hoppade hon ur banan. Några staketdelar blåste ner och om de var de som skrämde vet jag inte men hon var helt tossig. Det slutade givetvis med DISKNING.






Amanda med Idi red i 4-gången för poäng 5,17. Bästa gångarten var traven. Skritten var sämst.

Idi fick galoppinslag i tölten och han slog på sig. Poängen blev någonstans under 5,0



















































A-K och Odda hamnade i 4-gången som 3a trots att jag hade obeftinlig ökad tölt i princip. Här får jag göra nya tag i morgon och försöka förbättra mig.

I tölten med Odda var det katastrof igen. Kort tölt ganska OK men hon orkar inte hålla samma korta tempo så länge. I tempoväxlingarna var jag växlad... där gick det defentivt mycket dåligt och i ökade tölten bombade hon på och jag fick några små tölt inslag här...














På vår transport så har markisen blåst sönder och låg på marken när vi kom tillbaka från lunchen. Trist....

































Ida från Djurgåden med Fanny i sadeln blev diskad pga att Fanny gjorde en volt på ovalbanan. Ida höll på att hoppa ur banan även hon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja