Sista dagarna för anmälning till Vårtölten

Kom ihåg att det drar ihop sig för att anmäla sig till vårtölten. Den här gången sker tävlingen på vår ridbana, men den är breddad och här lika bred på kortsidorna som ovalen var. Ovalbanan har inte kunnat plogats upp i år pga att det varit för lite tjäle i marken.

Framridningen kommer att ske på en plogad plan framför hagen med ungstona. Musik kommer att finnas och hamburgare kommer att säljas.

De finns hästar kvar att boka upp för de som önskar vara med på tävlingen.

Den här veckan har varit hektisk. Jag har haft en muskelbristning eller något annat konstigt i min ena höft så vissa stunder har jag haltat omkring som en 80-årig höftopererad tant.




Jag provade med streching och andra töjövningar men inget annat hjälpte än vila för min ömmande höft. Nu känns den bättre iallall.




Så här ser jag ut när solen gassar och jag har på mig mina solbrillor.



Barnen från dagcentret SOLKATTEN har varit här på onsdag och fått rida lite och träffa hästar. Leda dem och borsta på dem. Ett ägg hittade vi också i hönshuset.

Ridskolorna går på som vanligt utan missöden och den här veckan har de flesta grupperna tränat på TÖLTEN. Privatlektioner har jag också haft under dagarna denna vecka.

Nästa vecka ska några grupper få träna inför tävlingen som sker nästa helg och de andra grupperna har sidvärtsförflyttningar /skänkelvikningar//ryggningar.
Vissa övningar sker även i skritt, tölt och trav.






Det är inte bara ridning med hästar utan också hantering/träning. Här är Mirre igen med sina Rjomi och Noi. De ska följa med henne till Uppsala när hon flyttar neråt igen. Kvar blir hennes lille Ari som ännu inte behöver tränas/ridas utan kan leka ett tag till med sina kompisar

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja