Grattis Andreas och Kerstin !



Hästen Tinna är såld åt Kerstin Heptagyn och Andreas Hinzer. Grattis Grattis säger jag ni får en TOPPEN fin häst. Tinna är så vacker stor svart och smäcker med fina rörelser.(Det var hon som jag var med på Bifrosts höstjippo med) och som jag gick in åt fel håll till höger med istället. Hon har haft en skada och har svårare åt höger än åt vänster men det gick ändå hyfstat och hon fick 5.0 för alla gångarter förutom tölten som låg på 3,5 om jag inte minns helt fel. Slutpoång 4,6 med det sämre varvet.

Onsdagsgrupperna har ridit sin termin 4 klart och vi har avslutat tillsammans med dem under helgen. De fick dela upp sig och rida ut en 2 timmars tur i djupsnö. Bra träning av galopparbete och balans.

Nu i veckan ska vi ha ute ritter för de flesta grupperna med lite varierat hur vi rider och hur länge. Vi håller tummarna att det inte blir så kallt igen som "vädergubbarna" har lovat ner mot -25. Just nu hade vi bara -6 grader på morgonen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja