Vinade isande vindar drar över Galgbacken

Tjalvepojken har haft feber och jag har varit hemma med honom under tors/fredag.



Passande på att plocka undan leksaker som låg utspridda runt gården och städa upp lite grann runt husen och hagarna.

Höststormarna har börjat vina.Frakkur och jag var på ridbanan, och jag red så djupt koncentrerad och njutande av min ridtur att jag blev alldeles förskräckt när staket delen helt plötsligt blåste ner och damp ner med en stor smäll. Men Frakkur som är så snäll reagerade inte nämnvärt. Fast det är klart vad är väl ett nedblåsande staket mot för dynamitsmällarna i Aitik.





De flesta av hästarna på gården är avskodda bak eftersom det finns nyinsatta hästar i alla hagar. Det är också besvärligt eftersom inte alla har vinterbrodd hål på sina framskor ännu. Det är till att rida försiktigt!

Ännu finns det ingen is på sjön. Vissa år har det varit superbra att kunna träna och rida omkring på isen. Förra hösten var det för mycket snö men året innan gick det bra och fast vissa var rädda så gick det bra att fräsa på isen.

Majja och Rudolf har klyvit och huggit och satt in all ved i vårt vedhus. Säkert 30kbm som min pappa som dog i våras har huggit under förra vintern och den hösten 2009.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja