När livet är som bäst, till häst....

Idag har Bifrost haft sitt höstjipo och några hästar från gården var med.
Jag hade med mig Tinna och Snaedis. Det var Tinnas första tävling och hon var lite spänd och orolig när hon upptäckte att hon var ensam häst i ridhuset. Men den största tabben gjorde jag själv som red in i FEL varv och tog höger när jag anmält mig i vänster. Tinna har svårare att tölta i höger varv. Men det gick ändå förvånansvärt bra och jag slutade med henne på en tredje plats med 4,6 i uttagningen.

Snaedis slutade som 2.a i uttagningen efter Annika Hagstedts häst Galsi. Uppvärmning hann jag inte med utan det var bara ut med hästen från boxen sadla och hoppa upp och rida. Snaedis behöver ganska mycket uppvärmning, innan hon bär sig själv bra. Så det gick ju ändå hyfsat trots allt.







Jag var nöjd efter uttagningen så jag skippade att vara med i finalen och tog mig ut på en ridtur med Frakkur. Mårten var påpasslig med kameran och tog en hel del bilder på vår ridtur i det vackra vintervädret. Vi har nämligen upptäckt att vi har så lite vinterbilder.

Med på turen var Sara med Saeta, Peter/Drifandi, Nina/Sleipnir.

Här är några av dagens bilder






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja