Långa ridturer i tösnö



På bilden här ovan är Ida från Djurgården

Kristin med Ida och jag med Bassi red en lång ridtur bakom Laurajärvi mot upp och ner vägen. Fast vi hann inte ända fram , för plötsligt kom jag ihåg att flickorna som ska tävla till helgen, skulle få provrida lite innan med sina hästar. En snabb ridning tillbaka i all hast med blev det men den uppskattades av både ryttare och hästar (tror jag)

Jag kände lite på Tinna idag. Vi har tagit av henne skorna då hon bara haft sommarskor och i den här snöhalkan är det inte att rekommendera.




Hon kändes fin fast hon var oskodd. Tvärr ser nog inte jag lika fin ut i min tjocka mundering














Mårten har fortsatt att gräva elledningar kors och tvärs över gården. Fast även Morris och Sture hann med på en kvällsridtur med Pernilla/Oddi och Jag/Snaedis.

Nu slutar denna vecka. Ont i ryggen och blöta sockar och skor...

Hoppas nästa vecka blir kallare...


Så vi slipper tösnö eländet

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja