Semestern mot sitt slut

Här på gården tömmer vi fortfarande ur förråden. Flera lass är körda till tippen och någon var här med släpvagn och hämtade ett helt lass med fönster och ett annat lass med dörrar och maskinramar, motorer, dragplöjjare mm.

Vi har dessutom lite smått börjat tömma det andra lilla lilla huset som vi har på gården. Den som varit en snickarbod i sitt tidigare liv. Den består av två små rum och den kommer att bli toppen som en framtida sovstuga för gäster. Ett litet kök och ett litet sovrum. Där finns verktyg, glasburkar med läderfärg, nycklar,lås, gamla burkar, gamla flaskor med gud vet vad i??, gamla radioapparater, trasiga fioler, trälästar som skomakarna hade att göra skor efter,sågar, yxor, knivar, speglar, skridskor, fårsaxar mm mm.



I natt var vi ute igen och red med 3 st holländare + (1 japanska). Vi hade tur så ingen blev en "flygande holländare" alla höll sig kvar i sadeln och tyckte det var toppen och nästan en bisarr upplevelse att kunna vara ute och rida mitt i den LJUSA sommarnatten.



Vi var nog hemma vid 0200 och jag steg upp igen vid 0600 för att åka med en granne till Bodens ATG klinik. Något vidare sällskap var jag nog inte där i bilen då mitt huvud hela tiden nickade neråt och avslöjade att jag somnat då och då.

Det konstiga är att snart är min semester slut. Jag börjar jobba på måndag och borde vara riktigt utvilad nu. Men men istället känns det som om jag är 100 år gammal och har tegelstenar till fötter. Hur ska detta gå

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja