Pojkflocken släppt på bete





Nu är pojkarna utsläppta på bete. Några finns kvar på gården här hemma och placeras ut under helgen till sina beteshagar. Men de unga hästarna och de som ska vila några veckor har fått åka på semester.







Hästarna är glada och lyckliga att tillsammans få sprätta iväg och leka, slåss och leva livet under sommarperioden.




Själv är jag ännu risig. Har inte haft någon röst sedan i söndags och nu börjar den sakta komma tillbaka. Under onsdagen kunde jag iallfall börja göra mig förstådd.





Isa vår vita herdehund är kanonfin. Hon är så lydig och lättlärd så jag är alldeles förvånad. Vi som bara har haft vallhundar och jakthundar tidigare. (Herdehund är ju visserligen en ursprunlig vallhund men den räknas nog mer som en bruksras nuförtiden)

Hon kan vara lite reserverad och nästan rädd för vissa personer. Detta märktes mer tidigare och nu när jag haft med henne överallt på jobb,tävlingar mm ställen verkar det ha varit bra för henne och hon verkar vara stabilare än tidigare. Isa blir 7 månader nu den 21 juni.

Járngrima är så häftig med sin långa man och häftiga skäckteckning. Hon är 2 år nu i sommar och verkar bli mycket vacker. (Tycker jag iallfall)



Som ni ser har hon en mycket speciell och ovanlig skäckteckning, där färgen liksom är utsmetad på vissa ställen som om någon varit framme med en sprayburk.

Heimdal chockar alla genom att han blivit så vacker. Han har vuxit till sig och blivit en av de snyggaste hästarna på gården. Just nu har jag ingen bild på honom, men ska försöka ta en ny. Han är svart, högbent och smäcker med enormt fina rörelser. Heimdal är 3-år och vi ska väl börja som smått med honom under hösten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja