Ruff på rymmen

Vilken dag ! Den började med att jag var ovanligt trött och kunde nästan inte ta mig upp i tid till jobbet. När jag kom till dagiset med Tjalve, kom nästa grej. Där har de några grindar som är höga runt själva dagisbyggnaden. Grindarna stängs uppe på toppen med en slags slaganrodning med VASSA kanter.

När jag öppnade grinden som är hög så föll den vassa låsanordningen ner rakt i min tinning. Höjden är sån på grinden att om man är kort som jag 158 cm, så kan man få den rakt i skallen precis som jag fick. Det blev en stor bula i skallen och jag trodde nästan att jag skulle tuppa av på stället. Bulan värker och jag är inge glad....

Dagen fortsatte i samma anda. Jag får bla ett SMS som talar om att vår hund RUFF, har plockats upp av en taxichafför efter den stora vägen E 10. Han hittades springade söderut efter stora vägen. ???

Han är ute hela dagarna på vår gård och brukar inte smita någonstans. I allfall inte hitills. Han är kastrerad och mycket hemkär. Men kanske kanske han gått på skaren och igenom hästhagarna och ut på vägen ?? Vad vet jag.

Ruff fick iallafall hämtas på polisstationen i Gällivare där han satt i tryggt förvar. Han var lika glad för det, men hädanefter måste han nog stanna instängd i hundgården.



Kallt och blåsigt med snö i luften. Det är bara att vara inne och kura.

Desstuom har jag slut ström i min mobil som är kvarglömd i Gällivare hos min mamma

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja