Nya snickare lejda till sommaren

Vilken vacker vårdag det varit idag. Týr har haft en tappsko i veckan så idag var det dags nu när skon åter är på plats att träna och rida lite med honom. Han känns fin men är lite passaktig ibland i tölten ännu.







Isa den lille rackarn det år vår vita herdehund. Hon springer och busar på ridbanan och runt hästarna. Hon är en som gillar att smutsa ner sig. Inte kul nu på våren i all lera




Anton och hans kompis Markus har förärat oss med ett besök idag. De har åkt med sina Skotrar hit från Gällivare. De hade bägge Ski-doo och vad jag hört är de ena riktiga skitskotrar som motorerna skär på och har elfel de här nya modellerna iallfall.

Anton och Markus kommer att sommarjobba viss del av sommaren här och bygga klart den nya sadelkammaren och ev börja med vår altan. (Det finns hur mycket byggprojekt som helst här på gården)

Mårten tog Sture ut på en sväng tillsammans med Peter, Nina och Kerstin. Jag fick stanna hemma eftersom Anton precis var på ingång.

Men en ny tur blir det ímorgon mitt på dagen eller mot eftermiddagen skulle jag tro.

Det är kul för hästarna att slippa ridbanan ibland

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja