Strömsholm



Nu är jag nere och vidareutbildar mig på Strömsholm. Mina lärare är Johanna Elgholm och Johan Häggberg och hästen jag har med mig är Snaedis fra Mosfellsbae.



Mårten har tvingats att köra ner mig eftersom jag inte har E-kort så han har tagit lite semester i samma veva.

Jessica har vi skjutsat till Jenny och Hreggi den här veckan på islandshästkonsult,
se www.islandshestkonsult.se där hon gör praktik den här veckan när vi ändå är här nere i södern.

Här är det varmt och nästan full sommar. 15 grader och soligt. Bara några löv är gula på några få träd och äpplen är mogna och faller av i stora högar under träden.

Frakkur är ju också här nere och ser jättefin ut. Han behöver just nu bara bygga upp mer kondis och styrka i så blir det här jättebra. Håret reser sig på kroppen när man ser han dra i väg i tempoväxlingar i tölt.

Just nu mullar åskan och det är nog bäst att jag slutar skriva för ikväll

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja