intensiv helg

Fortarande toppen väder och en minst sagt intensiv kurs för mig som red 4 pass idag.

Bassi vägrade att trava på första passet i vänster varv. Hur jag än försökte så blev det bara grisepass i vänster varv. Jag kämpade och kämpade och till slut på mitt sista ridpass med Bassi så travade han utan problem som vanligt åt båda hållen.

Det verkar ha gått bra för alla som var med på kursen och många matnyttiga tips alla fått. Nu blir det träning av. Camilla kommer tillbaka till Gällivare i oktober då Bifrost islandshästföreningen har lejt in henne. Det är anmälning idag till den kursen så det är bäst att skynda anmäla för dem som ska vara med.

Vi är tyvärr borta både helgen när det är centrerad ridning och den helgen när Camilla kommer tillbaka. Trist !

Grannklubben Midur har haft en regionaltävling under helgen och det var ett fint repotage om den i tidnigen kuriren.
http://www.kuriren.nu/lokala/boden_artikel.aspx?ArticleId=5055301&place=Boden

På den här länken ovan kan man läsa om tävlingen.

Jag ska titta i vår kamera ikväll om vi har fler bilder från helgen som kan läggas ut här under bloggen så får vi se.

Vår hingst Frakkur har tävlat nere i södern i helg. Han var med i T3 och där vann han uttagningen. Sedan tog Isa hem honom för att han inte skulle behöva gå i några finaler eftersom han nyss har blivit masserad och genomgången av en kiropraktor för hästar

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja