En efterlängtad hjuling

En skön långhelg är över. Grön av avundsjuka är jag över Ellinor Erikssons vackra hår






Såna flätor har jag alltid velat ha. När jag var yngre hade jag faktiskt såna en tid men de såg aldrig så här proffsiga ut som Ellinors. HÄFTIGT HÄFTIGT, kanske ni får se mig en dag i såna här flätor och gärna jag skulle också vilja ha en piercing i ögonbrynet. Men men jag är ju livrädd för stick och sprutor så nja jag vet inte om det blir någon piercing iallfall. Men håret kanske kanske...

Tjalve har fått en överaskning idag som han har väntat på sedan i julas. Den har varit insnöad i ett förråd och sedan hade den problem med batterierna och startade inte. Men nu ikväll, när Tjalve legade sjuk i feber så kom den äntligen !



Här är hans efterlängtade hjuling ! Han blev alldeles blyg och drog ner mössan över ansiktet när han såg den och försökte springa in och gömma sig istället för att våga prova den.

Men jag fick med raska steg ta fast i honom och sätta honom på den. Han ville först inte alls köra den och var lite bekymmrad men med mamma på bönpallen gick det bra



Efter en liten stund släppte rädslan och han tordes köra ensam med den. (Det finns en fjärrkontroll som man kan stoppa den från håll som en säkerhets åtgärd)

Så nu planerar Tjalve att köra höbalar med sin hjuling ut till hästarna i hagarna. Det är ju bra så får vi lite hjälp på gården med att mata hästar och andra djur.

Sara har kommit "hem" hon har varit hela långhelgen hemma hos sina föräldrar uppe i Kautokeino.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja